top of page

Flammkuchen met gerookte zalm

Bijgewerkt op: 4 jul. 2020

Voor dit recept heb ik me laten inspireren door een recept van Uit Pauline's Keuken.


Ik hou van lekker eten en ik vind het niet erg om er tijd eraan te besteden, maar ik hou ook van erg van makkelijk en snel daarom heb ik deze variant ontwikkeld.


Flammkuchen is eigenlijk pizza, maar dan zonder tomatensaus en met een mix van crème fraîche en zure room.


Bereidingstijd: 10 minuten

Baktijd: 10 minuten

Oventemperatuur: 250 graden (of de hoogste stand mocht je oven niet tot 250 graden gaan)


Ingrediënten:

1 rol Tante Fanny flammkuchendeeg

200 gr crème fraîche

125 gr zure room

100 gr gerookte zalm

100 gr fetakaas

50 gr rucola


Het verse flammkuchendeeg van Tante Fanny heeft een handig formaat van 40 x 24 cm, uitgerold op bakpapier.


Bereiding:

  1. Leg het uitgerolde deeg op een bakplaat.

  2. Meng de crème fraîche met de zure room en verdeel dit over de bodem.

  3. Bak de flammkuchen in 10 minuten af

  4. Verdeel de gerookte zalm over de gebakken bodem.

  5. Garneer met wat rucola en verkruimel er wat feta overheen.

  6. Serveer direct.

TIP: hou je net zoals ik van lekkere korstjes snij dan het deeg eerst in een aantal (b.v. 6) stukjes en verdeel daarna het crème fraîche - zure room mengsel over de 6 aparte bodems. Op deze manier heeft elk stukje zijn eigen korstjes rondom.


35 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page